Hoe neem je een flexijobber in dienst?

Dankzij het flexi-jobstatuut kan je als werkgever snel en efficiënt extra hulp aanvaarden. Win-winsituatie want op die manier kan de werknemer op een fiscaal interessante manier een centje bijverdienen. Werken loont op die manier en als ondernemer kan je verder groeien of je focussen op je zaak.
man-in-blue-crew-neck-t-shirt-holding-black-smartphone_9c6980b50eb80812b7127e3c4dada187%20%286%29

Het systeem kent zijn oorsprong in 2015 en na een drietal jaar werd de scope alsmaar verbreed. Wegens succes! In het begin was het enkel voor de horeca maar nu zijn daar al tal van sectoren bijgekomen. En steeds meer ondernemers vinden de weg naar de flexijobber.

De stap die je als ondernemer zet naar flexi-job

Je kan kiezen voor de lange, complexe en trage weg via een sociaal secretariaat. Dan wordt gesproken over raamovereenkomsten, arbeidsovereenkomsten en de Dimona-aangifte. Je kan ook een tussenpartij zoals Work Today contacteren voor de snellere en dynamische digitale weg.

Wettelijk brengen beide partijen alle administratie in orde. Work Today zet echter alle digitale zeilen bij om gans dit proces bliksemsnel te laten verlopen. Dus hoe neem je een flexi-jobber in dienst? Start met een account aan te maken op Work Today en één van onze collega’s zal je verder gidsen doorheen het proces.

Wat nog meer?

Zodra je bedrijf geregistreerd is, gaat het razendsnel. Je voegt de medewerkers waar je nu reeds een beroep op doet toe. Of je gaat op zoek naar nieuwe bijverdieners. We gaan die mensen screenen op wat belangrijk voor je is. Hun vaardigheden, hun beschikbaarheid, hun mobiliteit. Wanneer we quasi zeker zijn van een match, stellen we jullie aan elkaar voor. Beslist iedereen om samen te werken, dan brengen we in de achtergrond alle administratie in orde.

Klaar om van start te gaan met flexijobbers?